נושא "פרודות" בבתים של ראש, משמעותו שכל בית צריך להיות נפרד לחלוטין מהבית הצמוד אליו. כידוע, ישנם ארבע בתים בתפילין של ראש ואם הם מחוברים על ידי דבק או כל חומר אחר לכל הפחות זה יוריד את התפילין מהידורם(ולחלק מהדעות אף פוסל).

על מנת להוכיח שיש פירוד בין בית לבית כתבו חלק מן הראשונים שיש לשים חוט גיד בין הבתים. משמעות העניין שיונח גיד בחלק התחתון של כל אחד משלושת החריצים הנמצאים בין הבתים של ראש. דמיינו את זה רגע בראשכם, ישנם ארבע בתים בתפילין של ראש ובין כל אחד מהם ישנו חריץ המסמן את מקום המבדיל ביניהם. לדעת חלק מן הראשונים דין שימת חוט בין הבתים הוא הלכה למשה מסיני!

יש דעות הסוברות שדין שימת גיד הוא רק למצב שכל ארבעת הפרשיות של ראש כתובות על חתיכת קלף אחת ומקופלות בצורה כזו שמכניסים כל פרשיה לתוך הבית שלה. יש האומרים שרק במצב כזה ישנו חובה לשים חוט גיד בין הבתים. וכך פסקו הרבה מן האחרונים.

מאחר ולחלק מהראשונים זהו דין הלכה למשה מסיני, והרי כל יצרן תפילין מעוניין לשבח את סחורתו, למיטב ידיעתי כל יצרני בתי תפילין בהמה גסה מקפידים לשים גיד בין הבתים.

לרוב הגיד המונח אינו ניכר מבחוץ, הוא מונח בין הבתים בתהליך ייצור הבתים וניתן לראותו רק כשפותחים את הבית של ראש על מנת להכניס את הפרשיות.

יש הסוברים שחוט הגיד צריך להיות ניכר מבחוץ, כי הרי אם אינו ניכר מבחוץ אזי אין היכר שהבתים נפרדים על ידו. לכן ישנם בתים מיוחדים הנקראים "מכוונות" אשר לאחר תפירתם הגידים יהיו ניכרים מבחוץ למטה בסוף החריצים. זהו הידור שבדרך כלל מצורף לבתים ברמות איכות והידור הגבוהות, כגון בתים "רבוע רגל" (כלומר בתים שנעשו ללא שימוש בחשמל).

לסיכומו של עניין, כל מי שקנה בתים בהמה גסה בעשור האחרון, ככל הנראה יש לו חוט גיד המונח בין הבתים, גם אם אינו ניכר מבחוץ. וכל מי שיש לו גיד שניכר מבחוץ סימן שהשקיע בבתים מאד איכותיים.